Novi kanali za jednostavniji pristup javnim uslugama – mobilna platforma mGrađani i potportal Životne situacije ⇒
Realizacijom projekta “Izrada digitalne mobilne platforme” uspostavljena je mobilna platforma i aplikacija mGrađani, čime su građani dobili dodatan kanal za korištenje digitalnih javnih usluga u sklopu jedinstvene mobilne platforme mGrađani.
Projekt je financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a građanima će uvelike olakšati komunikaciju s javnom upravom te pojednostaviti pristup javnim uslugama.
U cilju poboljšanja dostupnosti i kvalitete javnih usluga, Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije predstavilo je dvije ključne digitalne platforme namijenjene građanima — mobilnu platformu i aplikaciju mGrađani te potportal „Životne situacije“.
Mobilna platforma mGrađani
Mobilna platforma mGrađani ne sadrži sve usluge s portala e-Građani, koji trenutno sadrži 117 usluga, već je uspostavljeno početnih 20 mobilnih usluga, a s ciljem da s vremenom postane jedinstvena platforma koja će građanima trebati za pristup javnim uslugama koje država pruža putem mobilnih uređaja.
Mobilna platforma može se preuzeti s App Store-a (iOS) ili Google Play trgovine (Android), a nakon njezinog instaliranja na mobilni uređaj vrši se aktivacija platforme.
Aktivaciju platforme moguće je izvršiti na 2 načina – isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) koja se provodi putem vjerodajnica visoke, značajne ili niske razine sigurnosti te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod).
Najnovije objave u našim NOVOSTIMA pratite »OVDJE!«
Potportal ‘Životne situacije’
Potportal ‘Životne situacije’ https://zivotne-situacije.gov.hr, dostupan je na portalu gov.hr kao dio projekta Uspostava jedinstvenog kontakt centra (JKC).
Riječ je o novoj funkcionalnosti portala e-Građani kojom se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama i e-uslugama na jednom mjestu.
Cilj uvođenja potportala je olakšati snalaženje građana u administrativnim postupcima – korisnici sada imaju pregled koraka koje trebaju poduzeti za rješavanje konkretne životne situacije (npr. kupnja nekretnine, upis u vrtić, smrt u obitelji).
Do sada je objavljeno 20 najučestalijih životnih situacija raspoređenih u šest tematskih područja: zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelj i život, obrazovanje, promet i vozila.
Posebna novost je Chatbot/AI program integriran u potportal, koji korisnike vodi korak po korak kroz svaku životnu situaciju.
‘Životne situacije’ u sustavu e-Građani predstavljaju značajan iskorak u digitalizaciji javne uprave, povećavaju transparentnost rada tijela državne uprave, olakšavaju pristup e-uslugama i izravno pridonose boljem korisničkom iskustvu na portalu e-Građani.
Nadogradnja Korisničkog pretinca
Od nedavno građani i poslovni subjekti mogu putem sustava e-Građani zaprimati e-poruke s pravnim učinkom, što uključuje i pošiljke za koje je potrebna potvrda o primitku koje su se do sada dostavljale putem pošte kao preporučene pošiljke s povratnicom.
Trenutno ukupno 56 tijela šalje poruke, od kojih 8 tijela šalje poruke s pravnim učinkom, dok su druga tijela u postupku uključenja.
Izvor: Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije (mpudt.gov.hr)
Možda će vas zanimati aktualna dvodnevna edukacija u Opatiji:
Voditelj provedbe sigurnosnih mjera i revizije kod usklađivanja s obvezama kibernetičke sigurnosti
23. – 24. listopad 2025. (četvrtak i petak), Hotel Ambasador*****
Ako želite primati novosti i biti pravovremeno obaviješteni o aktualnim seminarima, prijavite se na naš newsletter
Prijavom na newsletter suglasna/an sam da me seminar.hr obavještava putem e-maila o novostima, proizvodima i uslugama iz naše ponude.