Arhiviranje kadrovske dokumentacije – pravni aspekt i rokovi čuvanja
24. listopada / 9:00 - 13:30
| 125,00 €SEMINAR / EDUKACIJA »
Arhiviranje kadrovske dokumentacije – pravni aspekt i rokovi čuvanja
Termin održavanja:
Zagreb, 24. listopad 2024. (četvrtak), Hotel International, Miramarska Cesta 24
Vrijeme održavanja:
Početak: od 9,00 h (prijam od 8,30 h)
Očekivano trajanje seminara: 9,00 – 13,30 sati
Kotizacija:
125,00 € (100,00 € + PDV) po sudioniku, a uključuje pisani materijal, olovku i osvježavajući napitak. Drugi i svaki sljedeći sudionik iz istog društva plaća kotizaciju u iznosu od 112,50 € (90,00 € + PDV).
(Pretplatnici ne plaćaju kotizaciju za navedeni seminar)
Prikupljanje dokumentacije iz radnih odnosa: vođenje i arhiviranje dosjea zaposlenika – novi rokovi čuvanja
Novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca (NN 55/24) stupa na snagu 1. listopada 2024. godine i donosi nove rokove čuvanja podataka zaposlenika, odnosno usklađuje se s GDPR-om kod obveze vođenja osobnih podataka s načelom ograničenja pohrane – poslodavac je dužan pohraniti i čuvati podatke o radnicima na način i u rokovima određenim u skladu s novim Pravilnikom.
Za kadrovsku administraciju odgovoran je odjel za pravne i kadrovske poslove/odjel ljudskih resursa, koji brine o administraciji podataka i pravnoj usklađenosti, a vodi brigu o prikupljanju dokumentacije vezane za radni odnos, urednom vođenju i arhiviranju dosjea zaposlenika, prijavi i odjavi zaposlenika, organizaciji arhive na razini tvrtke i druge poslove.
Često osobni dosje zaposlenika sadrži niz dokumenata spremljenih u fizičkom ili digitalnom obliku, a kao što su:
- životopis i molba za zaposlenje,
- kopija svjedodžbe, diplome i ostalih potvrda o stručnom usavršavanju,
- PK-porezna kartica, preslika osobne iskaznice,
- podaci tekućeg račun (kopija bankovne kartice),
- odluka o uspješno završenom probnom radu,
- potvrda o podacima evidentiranim u matičnoj evidenciji osiguranika,
- ugovor o radu i aneksi ugovora o radu,
- odluke o darovima, nagradama i priznanjima,
- dokumenti koji prate obračun plaće i dr.
Osnove za prikupljanje, obradu i pohranjivanje podataka definirane su u skladu s nizom pravnih propisa, kao što su Zakon o radu, Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca, Zakon o zaštiti na radu, Zakon o provedbi opće uredbe o zaštiti podataka i drugi.
Temeljem zakonskih odredbi, svaki poslodavac zbog potreba zapošljavanja i priznavanja prava zaposlenika iz radnog odnosa, prikuplja i vodi različitu kadrovsku dokumentaciju.
Dokumentacija je često opsežna i sadrži povjerljive osobne i poslovne podatke.
Podaci se pohranjuju ili u elektroničkom obliku, kao što su baze podataka kadrovskog informacijskog sustava, ili u dokumentarnom (fizičkom) obliku koji se pohranjuje u osobnoj mapi zaposlenika.
Poslodavac mora, za svakog zaposlenika, imati određene dokaze koji su u izravnoj vezi s radnim odnosom, ali ih ne smije čuvati suprotno zakonu i dulje nego što je potrebno – neki dokumenti čuvaju se relativno kratko, neki samo za vrijeme trajanja radnog odnosa, neki u određenom vremenskom periodu ili trajno.
Prilikom arhiviranja kadrovske dokumentacije, poslodavac je dužan pridržavati se raznih zakonskih propisa koji zahtijevaju prikupljanje određenih podataka:
- koja zakonska regulativa iz područja radnog prava nameće određene obveze poslodavcima za prikupljanje dokumentacije,
- koji su novi rokovi i način čuvanja podataka o radnicima pohranjenih na ispravama, dokumentima i aktima,
- koji su najkraći rokovi što se tiče čuvanja pojedinih dokumenata,
- koju dokumentaciju sadrži osobni dosje, što se u njemu ne smije čuvati i kada zakon dopušta iznimke,
- mogu li se čuvati podaci i dokumenti o zaposleniku bez zakonske osnove,
- kako legalno provesti i dokumentirati proces zapošljavanja i zasnivanje radnog odnosa,
- koje sve evidencije o zaposleniku voditi i koliko ih dugo čuvati,
- što sve o plaćama zaposlenika treba čuvati trajno,
- koji se dokumenti trajno čuvaju u osobnom dosjeu zaposlenika,
- što s pristiglim zamolbama za posao kandidata za radno mjesto bez objavljenog natječaja,
- koliko dugo čuvati dokumente koji nisu trajni i kako ocijeniti rok čuvanja u tim slučajevima,
- koje dodatne obveze nameće GDPR prilikom pohrane dokumenata u osobnim dosjeima,
- kako organizirati pristup podacima iz osobnog dosjea,
- što s dokumentacijom nakon prestanka radnog odnosa?
Prilagodite i uskladite svoj sustav za vođenje i pohranu osobnih dosjea zaposlenika i kadrovske evidencije u skladu sa zakonskim propisima. Iskoristite savjete i praktične upute koje smo pripremili na stručnom i interaktivnom seminaru u suradnji sa pravnim stručnjakom.
Program seminara:
- Osobni dosje zaposlenika (novi rokovi i način čuvanja podataka)
- Pravne procedure za dobivanje podataka od zaposlenika
- Klasifikacija i čuvanje kadrovske dokumentacije
- Pravna osnova za prikupljanje osobnih podataka
- Podaci za ostvarivanje prava iz radnoga odnosa
- Trajna pohrana propisane evidencije zaposlenika
- Osjetljivi podaci zaposlenika
- Utjecaj GDPR-a na arhiviranje kadrovske dokumentacije
- Novi rokovi čuvanja kadrovske dokumentacije
- Brisanje podataka zaposlenika
- Dokumentacija bivših zaposlenika i obrada podataka
- Pravo zaposlenika na pristup osobnim podacima
- Uvid u pohranjene podatke o zaposlenicima
- Odgovornost za upravljanje i arhiviranje osobnih dosjea
- Pitanja i odgovori sudionika
Uplata:
Naknada za sudjelovanje na seminaru uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa:
HR83 2484 0081 1351 3485 6
Prijava:
Prijave za sudjelovanje dostavljaju se putem web prijavnice ili maila: seminar@seminar.hr
Molimo vas da nam svojom pravovremenom prijavom omogućite kvalitetno organiziranje seminara.
U slučaju nedovoljnog broja prijava zadržavamo pravo odgode ili otkaza seminara. U tom slučaju uplaćene kotizacije biti će odmah vraćene uplatiteljima.