Opći akt poslodavca – rokovi čuvanja ⇒


Ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno, poslodavac može u skladu s novim Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca (NN 55/24) rokove čuvanja urediti općim aktom.

Novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca (NN 55/24) stupio je na snagu 1. listopada 2024. godine i donosi nove rokove čuvanja podataka zaposlenika, odnosno usklađuje se s GDPR-om kod obveze vođenja osobnih podataka s načelom ograničenja pohrane – poslodavac je dužan pohraniti i čuvati podatke o radnicima na način i u rokovima određenim u skladu s novim Pravilnikom.

Rokovi najmanjeg trajanja

Uzevši u obzir da su člankom 9. novog Pravilnika propisani rokovi najmanjeg trajanja i da tako određeni rokovi nisu jednaki, poslodavac bi mogao propisati rokove dužeg trajanja, ali ne takve rokove čije vremensko trajanje poslodavac ne bi mogao opravdati svrhom radi koje su tako određeni, jer je i poslodavac dužan poštivati načelo ograničenja pohrane osobnih podataka radnika propisano člankom 5. Opće uredbe o zaštititi podataka.

Jednako tako, iz istog razloga, aktom poslodavca rokovi ne bi mogli biti jednako određeni za sve kategorije podataka.


Najnovije objave u našim NOVOSTIMA pratite »OVDJE!«


Navođenje razloga

Stoga, navođenje razloga u opisanom slučaju je obvezno, jer se prema pravilima o zaštiti osobnih podataka isti moraju bez nepotrebnog odgađanja brisati ako više nisu nužni u odnosu na svrhe za koje su prikupljeni.

Izvor: Mišljenje Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike (mrosp.gov.hr)

Sviđa vam se članak? Podijelite ga na društvenim mrežama ?

Nadolazeći seminari

Nove objave

Ako želite primati novosti i biti pravovremeno obaviješteni o aktualnim seminarima, prijavite se na naš newsletter

    Prijavom na newsletter suglasna/an sam da me seminar.hr obavještava putem e-maila o novostima, proizvodima i uslugama iz naše ponude.