SEMINAR »
Novi Zakon o zaštiti potrošača i dvojno iskazivanje cijena
Termin održavanja:
Zagreb, 6. svibanj 2022. (petak), Hotel International, Miramarska 24
Vrijeme održavanja:
Početak: od 9,00 h (prijam od 8,30 h)
Očekivano trajanje seminara: 9,00 – 13,30 sati
Kotizacija:
800,00 kn (640,00 kn + PDV) po sudioniku, a uključuje pisani materijal, olovku i osvježavajući napitak.
Drugi i svaki sljedeći sudionik iz istog društva plaća kotizaciju u iznosu od 720,00 kn (576,00 kn + PDV).
Nova stroža zakonska pravila i obveza dvojnog iskazivanja cijena
U Narodnim novinama broj 19/22 objavljen je novi Zakon o zaštiti potrošača, a koji stupa na snagu 28. svibnja 2022. godine.
Novim se Zakonom, između ostalog, uređuje zaštita osnovnih prava potrošača pri kupnji proizvoda, kao i pri drugim oblicima stjecanja proizvoda na tržištu, posebni oblici prodaje i sklapanje ugovora na daljinu (odnosno izvan poslovnih prostorija), kao i pitanje snošenja troškova vještačenja koje se nužno provodi radi utvrđivanja postoji li materijalni nedostatak na robi.
Jedna od važnijih novina je uređenje nepoštene poslovne prakse – propisivanje zabrane stavljanja robe na hrvatsko tržište uz tvrdnju da je identična robi na tržištima drugih država članica iako se u stvarnosti značajno razlikuje po sastavu ili obilježjima.
Jeste li znali:
- od rujna ove godine počinje obvezno dvojno iskazivanje cijena u eurima, a trgovački lanci to mogu učiniti i prije;
- primjena pravila o dvojnom iskazivanju cijena odnosi se na sve trgovce, ugostitelje i sve ostale poduzetnike koji posluju s građanima, uključujući banke, tijela državne uprave i poduzeća iz javnog sektora;
- cijene će trebati biti iskazane u objema valutama i na promotivnim materijalima koje poduzeća objavljuju na internetskim stranicama i u drugim medijima;
- blagajne će morati biti prilagođene za dvojno iskazivanje cijena kako bi na računima cijene pojedinih proizvoda i ukupan iznos računa mogli biti iskazani u objema valutama.
Sklapanje ugovora na daljinu i izvan poslovnih prostorija, podnošenje prigovora i reklamacije potrošača, prodaja proizvoda s greškom, rasprodaja, sezonsko sniženje i pravila postupanja trgovca prema potrošaču – promjene uređene novim Zakonom o zaštiti potrošača, a za njihovo nepoštivanje predviđene su visoke novčane kazne.
Za brzu i efikasnu komunikaciju s potrošačem pri rješavanju prigovora zbog materijalnog nedostatka potrebno je poznavati obveze trgovca i prava potrošača u slučajevima kada postoji materijalni nedostatak na stvari – koju je sve dokumentaciju i dodatne informacije poželjno tražiti od potrošača?
Novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim odnosima (NN br. 126/21) dodatno regulira reklamacijski postupak, odnosno mogućnost ostvarivanja prava na povrat novca ili zamjenskog uređaja, u slučaju kupnje proizvoda s nedostatkom, a primjenjuje se na ugovore koji su sklopljeni nakon 01. siječnja 2022. godine.
Na seminaru saznajte:
- koje bitne promjene donosi novi Zakon o zaštiti potrošača,
- kako se uvođenje eura odražava na prikaz cijena,
- koje su obveze poduzetnika kod prodaje robe i usluga,
- što u slučaju prigovora korisnika javnih usluga,
- koje su obveze trgovca i potrošača u slučaju jednostranog raskida ugovora,
- kada prodavatelj odgovora/ne odgovara za materijalne nedostatke,
- u kojim slučajevima kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene,
- koje su najčešće pogreške kod prikazivanja akcijske cijene,
- koje se sve poslovne prakse smatraju nepoštenom,
- koje su izmjene u sankcijama i novčanim kaznama za trgovce?
Na seminaru saznajte kako pravilno istaknuti cijenu proizvoda kod dvojnog iskazivanja (u kunama i eurima), kako prikazati cijene na sezonskom sniženju/popustu, kako sklopiti ugovor na daljinu, što trebate znati o jamstvu, koje su novosti u reklamacijskom postupku, kao i odgovore na druga aktualna pitanja o pravima potrošača i obvezama prodavatelja te o novim zakonskim pravilima.
Program seminara:
- Novi Zakon o zaštiti potrošača – pregled novosti od 28.5.2022. na praktičnim primjerima
- Temeljne obveze trgovca po pitanju prikaza cijene i provođenja popusta
- Novosti po pitanju prikaza cijene i provođenja popusta
- Posebni oblici prodaje (akcijska prodaja, rasprodaja, sezonsko sniženje, roba s greškom, roba kojoj ističe rok uporabe)
- Sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija i ugovora na daljinu
- Javne usluge koje se pružaju potrošačima
- Nepoštena i zavaravajuća poslovna praksa
- Postupci koji predstavljaju agresivnu poslovnu praksu
- Izazovi kod primjene jamstva
- Obveze trgovca i potrošača u slučaju jednostranog raskida ugovora
- Kada trgovac ne mora uvažiti povrat
- Pisani prigovor i reklamacije potrošača – nove obveze i rokovi
- Zakonske izmjene u reklamacijskom postupku koje su stupile na snagu 1.1.2022.
- Pravila i obveze dvojnog iskazivanja cijena (zamjena kune s eurom)
- Inspekcijski nadzor (nove ovlasti inspektora) i novčane kazne
- Primjeri iz prakse, pitanja i odgovori sudionika
Uplata:
Naknada za sudjelovanje na seminaru uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa:
HR83 2484 0081 1351 3485 6
Prijava:
Broj mjesta je ograničen. Prijave za sudjelovanje dostavljaju se putem web prijavnice ili maila: seminar@seminar.hr
Molimo vas da nam svojom pravovremenom prijavom omogućite kvalitetno organiziranje seminara.
U slučaju nedovoljnog broja prijava zadržavamo pravo odgode ili otkaza seminara. U tom slučaju uplaćene kotizacije biti će odmah vraćene uplatiteljima.