2025-11-28T00:00:00+00:00
Loading Događaji

SEMINAR / EDUKACIJA »

eRačuni i fiskalizacija – pitanja i dvojbe iz prakse


Termin održavanja:

Zagreb, 28. studeni 2025. (petak), Hotel Sheraton, Ul. kneza Borne 2

Vrijeme održavanja:

Početak: od 9,00 h (prijam od 8,30 h)
Očekivano trajanje seminara: 9,00 – 13,30 sati

Kotizacija:

137,50 € (110,00 € + PDV) po sudioniku, a uključuje pisani materijal, olovku i osvježavajući napitak. Drugi i svaki sljedeći sudionik iz istog društva plaća kotizaciju u iznosu od 112,50 € (90,00 € + PDV).

(Pretplatnici ne plaćaju kotizaciju za navedeni seminar)


Jeste li spremni za uvođenje eRačuna + ususret novom Pravilniku o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji

Uskoro slijedi obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za poduzetnike u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije i obveza zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike i slobodna zanimanja koji nisu u sustavu PDV-a te za JLS, proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika i koji nisu u sustavu PDV-a.


Provjerite što točno trebate napraviti do 1. 1. 2026. kako biste bili spremni za fiskalizaciju eRačuna:

  • odabir modela poslovanja za razmjenu eRačuna i fiskalizaciju podataka,
  • obveza obavještavanja Porezne uprave o adresi za zaprimanje eRačuna da bi se omogućila javna dostupnost podatka o adresi za zaprimanje eRačuna,
  • obveza obavještavanja Porezne uprave o ovlaštenju za fiskaliziranje podataka iz eRačuna,
  • prilagodba izradi eRačuna prema tehničkoj specifikaciji osnovne uporabe eRačuna s proširenjima, te priprema za primjenu KPD-a (klasifikacija proizvoda po djelatnostima).

Na e-savjetovanju je objavljen Nacrt prijedloga pravilnika o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji, a koji donosi niz novosti koje se odnose na način izdavanja i fiskalizaciju računa koji se izdaju krajnjim potrošačima (B2C), uvodi obvezu fiskalizacije svih računa u realnom vremenu putem sustava Porezne uprave te definira tehničke uvjete, sigurnosne certifikate i postupke za izdavanje i prijenos podataka.

Ovaj interaktivni seminar omogućit će polaznicima postavljanje pitanja u bilo kojem trenutku, a na sva vaša pitanja i nejasnoće iz prakse, uz pojašnjenja i tumačenja odgovarat će stručna suradnica za ovo područje iz Porezne uprave Ministarstva financija.

Nova obveza zaprimanja i izdavanja eRačuna uz fiskalizaciju eRačuna te uvođenje sustava eIzvještavanja, dovest će do značajnog administrativnog rasterećenja te omogućiti ukidanje niza poreznih prijava, a u praksi će se pojaviti mnogobrojna pitanja i nedoumice.

  • Kako će izgledati postupak fiskalizacije eRačuna u praksi (slanje, potvrda, odbijanje)?
  • Što je sustav eIzvještavanja?
  • Kako izgleda zamjena papirnate arhive računa eArhivom?
  • Što je fiskalizacija zaprimanja eRačuna?
  • Koji su rokovi čuvanja eRačuna?
  • Što je to adresa primatelja eRačuna?
  • Tko treba donijeti odluku o pravilima slijednosti numeričkih brojeva računa?
  • Što znači neprekinuti numerički redoslijed računa?
  • Koje se točno obaveze odnose na fiskalizaciju računa u krajnjoj potrošnji, a koje na fiskalizaciju eRačuna?
  • Što kada se dostavlja podatak o prethodno izdanom računu u slučaju “ispravka računa” ili računa za predujam?
  • Kako će se knjižiti storno eRačuna i računi za predujam?
  • Što s neplaćenim računima – hoće li se i oni fiskalizirati?
  • Kako se rješava situacija kada primatelj odbije eRačun, a izdavatelj ne želi izdati storno?
  • Kako se fiskaliziraju računi u inozemnim valutama?
  • Što ako kupac nije u sustavu PDVa – mora li i dalje primati eRačun?
  • Da li je propisan rok za izdavanje, odbijanje i zaprimanje eRačuna?
  • Koji su obvezni podaci o odbijanju eRačuna?
  • U kojim situacijama je moguće izdati „papirnati račun“ u B2B segmentu?
  • Koja su moguća izuzeća od obveze izdavanja eRačuna u B2B segmentu?
  • Kako promijeniti način plaćanja na već izdanom i fiskaliziranom računu?
  • Kako će izgledati fiskalizacija kod obračunskih plaćanja (npr. kompenzacije)?
  • Treba li klasifikacijska oznaka proizvoda (KPD) biti prikazana na eRačunu i mora li ona biti navedena za svaku stavku proizvoda?

Na vaša pitanja odgovora stručna suradnica iz Porezne uprave, Ministarstva financija – saznajte konkretne i točne informacije o izdavanju i fiskalizaciji elektroničkog računa u poslovanju poreznih obveznika.


Program seminara:

  • Fiskalizacija računa u krajnjoj potrošnji + Prijedlog pravilnika o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji (NOVO)
  • Izuzeće od obveze fiskalizacije računa
  • Evidencija obveznika fiskalizacije računa
  • Određene mjere za fiskalizaciju
  • Pravila i obveze kod izdavanja i zaprimanja eRačuna
  • Podaci koje mora sadržavati fiskalizirani eRačun
  • Postupak fiskalizacije eRačuna
  • Mogućnosti FiskAplikacije za porezne obveznike
  • Sustav eIzvještavanja i rokovi čuvanja eRačuna
  • Podaci o odbijanju eRačuna i podaci o naplati eRačuna
  • Izjednačavanje roka za predaju prijave PDV-a s rokom plaćanja
  • Pravila za pristupne točke u procesu fiskaliziranja eRačuna
  • Uvjeti korištenja aplikacije MIKROeRAČUN
  • Način korištenja informacija prikupljenih putem eRačuna
  • Određivanje oznake KPD (Klasifikacija proizvoda po djelatnostima)
  • Pitanja i odgovori sudionika

Uplata:

Naknada za sudjelovanje na seminaru uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa:
HR83 2484 0081 1351 3485 6

Prijava:

Prijave za sudjelovanje dostavljaju se putem web prijavnice ili maila: seminar@seminar.hr


Molimo vas da nam svojom pravovremenom prijavom omogućite kvalitetno organiziranje seminara.
U slučaju nedovoljnog broja prijava zadržavamo pravo odgode ili otkaza seminara. U tom slučaju uplaćene kotizacije biti će odmah vraćene uplatiteljima.


Najnovije objave u našim NOVOSTIMA pratite »OVDJE!«


Podijelite ovaj seminar na društvenim mrežama 👍

Go to Top