Loading Događanja

SEMINAR »

Novosti u reklamacijskom postupku od 1.1.2022.


Termin održavanja:
Zagreb, 17. prosinac 2021. (petak), Hotel Westin Zagreb, Kršnjavoga 1

Vrijeme održavanja:
Početak: od 9,00 h (prijam od 8,30 h)
Očekivano trajanje seminara: 9,00 – 13,30 sati

Predavač:
» Dijana Kladar, dipl. iur., odvjetnica i član radnih skupina za izradu Zakona o zaštiti potrošača

Kotizacija:
800,00 kn (640,00 kn + PDV) po sudioniku, a uključuje pisani materijal, olovku i osvježavajući napitak.
Drugi i svaki sljedeći sudionik iz istog društva plaća kotizaciju u iznosu od 720,00 kn (576,00 kn + PDV).

Seminar se održava prema epidemiološkim mjerama: za sve sudionike osigurane su maske, obavezna dezinfekcija ruku i propisani razmak od 2 metra između polaznika.

Prijava na seminar

Usvojena nova zakonska pravila za potrošače i prodavatelje od 01. siječnja 2022.

U Narodnim novinama br. 126/21 objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim odnosima (na snazi od 01. siječnja 2022. godine), a koji dodatno regulira reklamacijski postupak, odnosno postrožuje mogućnost ostvarivanja prava na povrat novca ili zamjenskog uređaja, u slučaju kupnje proizvoda s nedostatkom.

Tako se novi, izmijenjeni Zakon primjenjuje na ugovore koji su sklopljeni nakon 01. siječnja 2022. godine.


Potrošači su danas dobro informirani o svojim pravima i postali su sve zahtjevniji i odlučniji u ostvarivanju istih, bilo podnošenjem tužbi ili iznošenjem loših komentara na društvenim mrežama i u medijima, bez obzira o kojoj se kupnji radi: klasičnoj ili online.

Označavanje ambalaže i proizvoda, podnošenje prigovora i reklamacije potrošača, prodaja proizvoda s greškom, rasprodaja, sezonsko sniženje i pravila postupanja trgovca prema potrošaču – odredbe koje su uređene Zakonom o zaštiti potrošača, a za njihovo nepoštivanje predviđene su visoke novčane kazne.


Radi usklađenja s Direktivom o određenim aspektima ugovora o kupoprodaji robe, Direktiva (EU) 2019/771, u odredbama izmijenjenog Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti prodavatelja za materijalne nedostatke stvari uređuju se:

  • pojam materijalnog nedostatka,
  • posebna pravila o obvezama prodavatelja u slučaju kupoprodaje stvari s digitalnim elementima u potrošačkim ugovorima,
  • rok u kojem je na prodavatelju teret dokaza da stvar u vrijeme prijelaza rizika nije imala nedostatak,
  • hijerarhija  prava kupca u slučaju materijalnog nedostatka stvari,
  • pravo prodavatelja da odbije uklanjanje nedostatka ako su i popravak i zamjena nemogući ili bi mu time nastali nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti slučaja,
  • pravo kupca na uskratu plaćanja nepodmirenog dijela cijene dok prodavatelj ne ispuni svoje obveze iz odgovornosti za materijalne nedostatke stvari,
  • prava prodavatelja u odnosu na kojeg je kupac ostvario prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke,
  • odredbe o jamstvu za ispravnost prodane stvari.

Na koga se i kako primjenjuju nova pravila, što uključuje digitalni sadržaj i koja su prava i obveze prodavatelja i kupca, koja pravila primjenjuje trgovac u slučajevima robe s digitalnim elementima, kada postoji nedostatak stvari i koja su prava potrošača u slučaju materijalnih nedostataka – pitanja su na koja odgovore daje poznata stručna suradnica iz prakse za ovo područje.


Na seminaru saznajte i kako pravilno istaknuti cijenu proizvoda na sezonskom sniženju, sklopiti ugovor na daljinu, što trebate znati o jamstvu, kao i odgovore na druga aktualna pitanja o pravima potrošača i obvezama prodavatelja te o zakonskim novinama koja nam slijede.


Program seminara:

  • Zakonski okvir – mogućnost reklamacije
  • Materijalni nedostaci i odgovornost prodavatelja (novo)
  • Potrošački ugovor – digitalni elementi (novo)
  • Nedostaci stvari s digitalnim elementima (novo)
  • Pravo na popravljanje štete (novo)
  • Popravak ili zamjena robe s nedostatkom (novo)
  • Raskid potrošačkog ugovora izjavom kupca (novo)
  • Odgovornost za materijalne nedostatke u lancu isporuke (novo)
  • Komercijalno jamstvo (novo)
  • Podnošenje prigovora potrošača i reklamacija proizvoda i usluge
  • Jamstvo (garancija) proizvoda, rokovi i dokazivanje nedostatka
  • Sezonsko sniženje, akcijska prodaja i rasprodaja
  • Javne usluge koje se pružaju potrošačima
  • Obveza obavještavanja potrošača
  • Sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija i ugovora na daljinu
  • Pitanja i odgovori sudionika

Uplata:

Naknada za sudjelovanje na seminaru uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa:
HR83 2484 0081 1351 3485 6

Prijava:

Broj mjesta je ograničen. Prijave za sudjelovanje dostavljaju se putem web prijavnice ili maila: seminar@seminar.hr


Molimo vas da nam svojom pravovremenom prijavom omogućite kvalitetno organiziranje seminara.
U slučaju nedovoljnog broja prijava zadržavamo pravo odgode ili otkaza seminara. U tom slučaju uplaćene kotizacije biti će odmah vraćene uplatiteljima.

Go to Top